07
Aug
08

You know how to whistle, don’t you?

Desi imi propusesem sa termin “Clopotul de sticla” noaptea trecuta, mi-am schimbat planurile la vreo 5 minute dupa ce am deschis cartea, demonstrandu-mi inca o data cat de nehotarata pot fi. Mi se facuse dor de Bogart si Bacall asa ca m-am uitat la Dark Passage(1947), singurul film cu cei doi care-mi mai ramasese din rezerva strategica 🙂

Bogart interpreteaza un barbat acuzat pe nedrept de moartea sotiei sale, care evadeaza incercand sa-si demonstreze nevinovatia. Binenteles, personajul tipic pentru Bogart…idealist, ironic, care incearca sa ramana distant fata de interesele meschine si coruptia care-l inconjoara. Ma intreb ce s-ar fi intamplat daca Howard Hawks nu i-ar fi acordat o sansa lui Lauren Bacall si nu ar fi distribuit-o la 19 ani in To Have and Have Not(1944) sa joace alaturi de Bogart? Ce alta actrita ar fi putut sa-i infrunte privirea cu un astfel de zambet pe buze sau sa-i sustina cu atata siguranta replicile sarcastice?

Dark Passage este al treilea film din cele patru ale cuplului, insa nu cred ca si cel mai reusit. In sensul ca e genul de film al carui plot nu ar fi reusit sa-l scoata in evidenta din zecile de productii cu teme asemanatoare, cam multe coincidente si clisee. In opinia mea e in intregime meritul actorilor si poate a primei parti a filmului, in care imaginile sunt prezentate subiectiv, prin ochii personajului lui Bogart.

Nu o sa postez insa imagini din Dark Passage, ci din To Have and Have Not pe care l-am revazut dupa, deoarece de fiecare data cand ma gandesc la cei doi imi vine in minte scena asta:)

4 Responses to “You know how to whistle, don’t you?”


  1. August 7, 2008 at 11:53 pm

    who started showing u this shit, huh?

  2. 2 moonlightblues
    August 8, 2008 at 12:11 am

    this shit? ummm…tu mi-ai recomandat To Have and Have Not acum ceva vreme dar asta nu cred ca inseamna ca tb sa-ti jur recunostinta vesnica in fiecare post pe care-l scriu despre el

  3. August 8, 2008 at 12:12 am

    fine…i dont care anymore

  4. August 10, 2008 at 7:55 pm

    Hihi, mi’a placut chestia cu “rezerva strategica”. Am avut in iarna un soi de old-movies fever, si am trecut prin tot ce am putut sa gasesc cu Bogart (& Bacall). Iar To have and have not mie mi’a placut foarte mult, se zice ca e un soi de Casablanca rip-off, dar, I must admit, Casablanca m’a plcitisit. Deci, din punctul meu de vedere, e meritul ei ca To have… e asa captivant 😉


Leave a Reply

