17
Aug
08

Reprise sau portret al scriitorului in tinerete

Dupa Reconstruction al regizorului danez Christoffer Boe si Das Leben der Anderen lui Donnersmarck, Reprise(2006) este un alt film de debut care impresioneaza si ma face sa fiu mai atenta la ce regizori au aparut in ultima vreme in peisajul filmului european. Primul lung-metraj al norvegianului Joachim Trier este povestea a doi prieteni idealisti care impartasesc acelasi vis: de a deveni scriitori celebri.

Inca din prima secventa a filmului, in care Phillip si Erik apar in fata unei cutii postale pentru a-si trimite manuscrisele, regizorul apeleaza la un detaliu ce tine mai mult de literatura decat de lumea filmului: vocea unui narator omniscient care ne prezinta o viziune in alb-negru a viitorului in cazul in care cartile ar fi avut succes. In realitate insa, doar cartea lui Phillip este publicata, Erik ramanand intr-un con de umbra pana la caderea nervoasa a prietenului sau, moment in care regizorul alege sa schimbe rolurile. Erik e cel care continua sa scrie, renuntand la fostul cerc de prieteni si de fapt la intregul sau mod de viata, in timp ce Phillip ramane alaturi de Kari si renunta la scris incercand sa-si infrunte propriile obsesii. Una din ele, cea de a numara descrescator de la 10 m-a facut ca de fiecare data cand personajul ajungea la 1 sa am impresia stranie ca filmul va incepe din nou si mi se va prezenta o alta poveste, o alta varianta a realitatii.

In privinta alegerii actorilor, nu am nimic de comentat: interpretarea lor mi s-a parut uimitoare pentru un copywriter si un medic fara prea mult experienta in cinematografie.

Reprise ramane in cele din urma un film despre maturizare, limitele unei prietenii, inspiratie, obsesie, nebunie, de-a lungul caruia personajele incearca sa recreeze emotii, imagini si povesti.

5 Responses to “Reprise sau portret al scriitorului in tinerete”


  1. August 23, 2008 at 4:23 am

    l-am vazut acum cateva saptamani si am ramas f impresionata … ma bucur ca l-ai antrenat la un review 🙂

  2. 2 moonlightblues
    August 24, 2008 at 9:15 pm

    e un film de vazut sau revazut 🙂 …dar mai erau multe lucruri de spus

  3. 3 haibidu
    August 25, 2008 at 7:15 pm

    multu de recomandare. o sa-l caut.

  4. August 29, 2008 at 3:20 pm

    Multumesc pentru review. Am vazut trailerul si o sa caut si filmul. Sper ca citirea postului tau sa nu-mi stricat placerea vizionarii 😛 acum ca stiu despre ce e vb. O intrebare: Joachim Trier are vreo legatura cu Lars von Trier? Mi-e lene sa gugalesc… poate e doar coincidenta.

  5. 5 moonlightblues
    August 29, 2008 at 4:41 pm

    nu e coincidenta 🙂 chiar este o ruda indepartata…si pe mine m-a facut curioasa numele cand am vazut filmul


Leave a Reply

