07
Oct
08

O istorie culturala a insomniei

Un asemenea titlu mi-a starnit curiozitatea inca inainte sa apara prin librarii. Dar cum niciodata nu gasesti ce vrei la momentul potrivit, m-am tot lovit de replici de genul:”nu avem carti de la editura Art”, “incercati peste doua saptamani” si chiar de o doamna care, privindu-ma peste ochelari, incerca sa ma convinga ca trebuie sa fie in rafturile cu tratate de medicina. Am gasit cartea intr-un sfarsit, dar am fost un pic dezamagita  de ce am gasit in paginile ei 😦

E adevarat ca e conceputa interesant, ca o trecere prin perioadele importante ale istoriei, fiecare cu propriile idei despre orele de somn, noapte, obiceiuri legate de somn, vise, insomnie; Summers-Bremner incearca in primul rand sa demonstreze ca insomnia e generata de un anumit climat cultural si in al doilea sa exemplifice cum a fost abordata de scriitori si artisti de-a lungul timpului. Insa se pierde in unele filozofii ieftine, care nu cred ca isi aveau locul. Mie cel putin mi-a lasat impresia unei carti pentru care autoarea s-a documentat mult timp, dar a rezultat o invalmaseala de informatii, teorii si interpretari care plictisesc.

Leave a Reply

