01
Dec
08

Elegy

elegy

Ecranizarea romanului lui Philip Roth-The Dying Animal, Elegy(2008 ) este o drama regizata de Isabel Coixet, cea care semneaza si regia unuia din cele mai triste filme pe care le-am vazut- Mi vida sin mi(2003). Nu pot judeca un regizor dupa o singura creatie asa ca m-am decis sa vad filmul in ciuda promisiunii de a nu mai vedea nicio ecranizare inainte de a citi cartea.

Inca de la inceputul filmului mi s-a parut ciudata asocierea actorilor, nu pot sa explic de ce, dar nu i-as fi vazut niciodata pe Ben Kingsley si Penelope Cruz formand un cuplu pe ecran. Povestea ne este prezentata din perspectiva lui David Kepesh, un profesor universitar si critic de arta a carui viata se schimba radical dupa o relatie cu o studenta mult mai tanara decat el de origine cubaneza, Consuela Castillo. Exista o replica in film ce surprinde foarte bine personajul interpretat de Ben Kingsley: “Beautiful women are invisible, we’re so dazzled by the outside that we never make it inside”.

elegy-2 Transformarea lui este foarte interesanta: din persoana sigura, care nu se poate atasa emotional de nimeni, isi apara independenta chiar cu riscul de a-si indeparta familia si critica institutia casatoriei, devine un barbat preocupat de trecerea timpului si de moarte, aratand gelozie si posesivitate intr-o relatie cu o femeie care ar fi trebuit sa fie doar una din numeroasele sale aventuri.

Mi-a placut jocul actorilor, intr-un rol secundar Peter Sarsgaard ca fiul lui Kepesh, muzica de pian este foarte bine aleasa pentru momentele cheie ale filmului insa spre final unele lucruri incep sa nu se mai lege. La sfarsit am avut aceeasi senzatie ca si la Notes on a scandal(2006): un film al personajelor, cu roluri puternice interpretate foarte bine de actori dar care nu are si o poveste care sa le sustina.


6 Responses to “Elegy”


  1. December 2, 2008 at 2:58 pm

    Trist? serios? mie mi s-a parut revigorant, dar, na, eu sunt sumbru, nihilist si hedonist. Triste sunt Schindler’s List, Braveheart si Old Yeller.

  2. 2 moonlightblues
    December 2, 2008 at 9:15 pm

    eh, stii ca e subiectiv…mi-a placut atitudinea din film dar tot unul din cele mai triste ramane pt mine, in niciun caz revigorant.cand vorbesti de un film revigorant ma gandesc la un screwball sau la filmele lui Tornatore ca atmosfera

  3. 3 feeria
    December 3, 2008 at 1:18 pm

    Nu stiu daca mi s-a parut bizara alaturarea lor, in sine, cat alegerea lui Penelope… Nu pot spune exact de ce. In schimb Kingsey a fost perfect in rol (are omul asta o privireeee; parca se uita adanc adanc in tine, dincolo de ecran, dincolo de invelisul epidermic, de tot). Oricum filmul mi-a placut foarte mult, si imi pare potrivita compararea cu Notes on a Scandal (mi-am luat si cartea, abia astept sa-mi demonstreze ca e mai buna decat filmul).

  4. 4 moonlightblues
    December 3, 2008 at 4:39 pm

    alta carte pe care nu am citit-o dar a carei ecranizare am vazut-o ­čśÉ trebuie sa ma dezvat de obiceiul asta

  5. 5 feeria
    December 3, 2008 at 11:20 pm

    Pai, si eu sunt in aceeasi situatie cu cartea asta. ­čśÇ Am vazut filmul, si abia la Gaudeamus am aflat si de existenta cartii…

  6. March 22, 2009 at 12:32 pm

    Acum l-am vazut si eu si mi-a placut extrem de mult. chiar e trist pe final si bine zici ca asocierea actorilor nu e ceva ce-ti imaginezi zilnic dar a fos foarte reusita. Penelope chiar e o frumuseste iar Ben si Denis in rol de mosnegi amatori de prospaturi sunt geniali. am scris si eu o recenzie si cautand poze am dat peste cronica ta. Uitasem de ea :p.


Leave a Reply

in cautarea filmelor pierdute

Bookdepository

buy the book from The Book Depository, free delivery

Coltul colectionarului



