25
Jan
09

Brideshead Revisited

brideshead-rev

Una din zilele trecute am vazut Brideshead Revisited (2008 ), cautand un film care sa se potriveasca dispozitiei british in care eram. Regizat de Julian Jarrold, este a doua ecranizarea a cartii cu acelasi nume scrisa de Evelyn Waugh, dupa varianta pentru televiziune din anul 1981 ,dar se departeaza putin de linia dramelor britanice clasice cu care eram obisnuita prin faptul ca nu se mai pune accent atat de mult pe diferentele de clasa. De data aceasta religia este cea care imparte personajele in inocente si vinovate, in sfinti si pacatosi.

Povestea prinde contur prin intermediul amintirilor lui Charles Ryder (Matthew Goode), incartiruit in timpul celui de-al doilea razboi mondial pe domeniul Brideshead, unde cu multi ani in urma fusese primit in familia Juliei si a lui Sebastian Flyte. Emma Thompson o interpreteaza pe Lady Marchmain, o aristocrata severa, glaciala care judeca oamenii in functie de credinta si incearca sa controleze pe cat posibil vietile copiilor ei.

Fie ca recreeaza atmosfera din Oxfordul anilor ’20, fie pe cea din Venetia sau un oras din Maroc, filmul beneficiaza de o imagine extraordinara: decorurile, casa de la Brideshead, costumele, totul impresioneaza prin atentia pentru detaliu. Nu pot sa spun insa ca performantele actorilor m-au impresionat in aceeasi masura. Mi-au placut Emma Thompson si Hayley Atwell dar personajele masculine nu mi s-au parut la fel de convingatoare, nici macar Michael Gambon in rolul lui Lord Marchmain. La majoritatea scenelor in care apare Sebastian ma gandeam cu regret ce rol ar fi facut Jude Law daca se pastra distributia initiala a filmului. Totusi, filmul merita vazut. Atata timp cat nu va asteptati la un Gosford Park(2001), The Remains of the Day(1993) sau Howards End(1992), l-as recomanda celor care vor sa vada un alt gen de drama britanica.

4 Responses to “Brideshead Revisited”


  1. January 25, 2009 at 8:04 pm

    asta o fi “film british de rit nou”.
    bine ca mi-ai adus aminte de Gosford Park, ca uitasem de el.

    zic sa-ti fac si eu o recomandare, sa-ti intorc favorul…incearca “The Visitor”, un film frumos si curat. actorul din rolul principal e nominalizat la Oscarurile de anu’ asta.

  2. 2 moonlightblues
    January 25, 2009 at 9:54 pm

    Am cautat The Visitor pe imdb cand s-au anuntat nominalizarile la Oscar pentru ca nu auzisem pana atunci de film dar nu l-am luat inca…mersi pentru recomandare ­čÖé Cat despre Gosford Park, trebuie vazut, mie cel putin mi-a placut foarte mult.Initial m-a indus in eroare tagline-ul de pe imdb: Tea At Four.Dinner At Eight.Murder At Midnight, ma asteptam la tiparul clasic: o crima, casa plina de suspecti si detectivul care cauta indicii dar este mult mai mult decat atat, si unii actori fac roluri memorabile

  3. February 1, 2009 at 7:33 am

    Pe mine nu m-a impresionat Visitor chiar deloc.

  4. February 12, 2009 at 12:13 am

    De curand am fost si eu intr-o dispozitie british, dar am luat-o pe partea comediilor. Mai ales parodii, stupizele si super amuzante: Shaun of the dead, Hot fuzz, Run, fatboy, run- acelasi actor in rolul principal.


Leave a Reply

in cautarea filmelor pierdute

Bookdepository

buy the book from The Book Depository, free delivery

Coltul colectionarului



