23
May
09

Ne jucam din nou

Feeria are pentru mine o leapsa de genul “ce-ar fi daca” si cu ocazia asta o sa-i raspund si lui Cinabru ale carui intrebari beletristice le-am ignorat pana acum. La prima insa am trisat putin si am sarit peste cele la care nu aveam nici cea mai mica idee ce sa raspund. So here we go:

Dacă eram o lună aş fi fost octombrie.
Dacă eram o zi a săptămânii aş fi fost duminica.
Dacă eram o parte a zilei aş fi fost noaptea insomniilor.
Dacă eram un animal marin aş fi fost o pisica de mare.

Dacă eram o virtute aş fi fost rabdare.
Dacă eram o planetă aş fi fost Venus.

Dacă eram un lichid aş fi fost o cafea cu amaretto.
Dacă eram o piatră aş fi fost chihlimbar.
Dacă eram o pasăre aş fi fost o egreta.
Dacă eram o plantă aş fi fost o iasomie.

Dacă eram un tip de vreme aş fi fost prima ninsoare.
Dacă eram un instrument muzical aş fi fost un pian.
Dacă eram o emoţie aş fi fost nostalgie.
Dacă eram un cântec aş fi fost Dance of the Sugar Plum Fairy.
Dacă eram un film aş fi fost Roman Holiday.

Dacă eram o carte aş fi fost Anna Karenina.
Dacă eram un personaj de ficţiune aş fi fost Clarissa Dalloway.
Dacă eram un fel de mâncare aş fi fost Tiramisu.
Dacă eram un oraş aş fi fost Viena .

Dacă eram un gust aş fi fost amaruie.
Dacă eram o aromă aş fi fost vanilie .
Dacă eram o culoare aş fi fost rosu burgund.
Dacă eram un material aş fi fost catifea.

Dacă eram un cuvânt aş fi fost supercalifragilisticexpialidocious.
Dacă eram o parte a corpului aş fi fost o glezna.
Dacă eram o expresie a feţei aş fi fost un suras.
Dacă eram o materie de şcoală aş fi fost istoria artei.

Dacă eram un personaj de desene animate as fi fost Ducesa din Pisicile Aristocrate.
Dacă eram o formă aş fi fost o clepsidra.
Dacă eram un număr aş fi fost 7.
Dacă eram o haină aş fi fost o palarie cu voaleta.

Si intrebarile beletristice:

1) Ce autor apare cel mai des la tine în bibliotecã?

Daca as fi luat in considerare si cartile lasate in biblioteca de la Braila, raspunsul ar fi fost Balzac. La Constanta insa conduc Iris Murdoch si Hesse cu cate 4.

2) Din ce carte ai mai multe exemplare?

Flaubert – Madame Bovary si Faulkner -Zgomotul si furia.

3) De ce personaj de ficţiune eşti sau ai fost amorezată în secret?

De Mr. Darcy si Andrei Bolkonski la vremea la care am citit cartile.

4) Ce carte ai citit cel mai des?

Acum nu mi se mai intampla sa citesc aceeasi carte de foarte multe ori asa ca probabil una din cartile care-mi placeau cand eram copil: Insula misterioasa de Jules Verne sau cartile lui Dumas.

5) Care era cartea ta preferată la 10 ani?

Legendele Olimpului.

6) Care a fost cea mai proastă carte citită anul trecut?

Dai Sijie – Complexul lui Di.

7) Care a fost cea mai bună carte citită anul trecut?

Grea intrebare. Cred ca Sotronul lui Cortazar.

8 ) Dacă ar trebui să obligi pe cineva să citească o carte, care ar fi aceea?

Gramatica limbii romane.

9) Cine crezi că ar trebui să câştige premiul Nobel pentru literatură?

Nu am idee.

10) Ce carte ti-ar plăcea să vezi ecranizată?

Nu cred ca mai vreau sa vad vreuna ecranizata.

11) Descrie visul cel mai straniu care să fi inclus un scriitor, o carte, sau un personaj literar?

Visez mai degraba decoruri din filme decat personaje de carte. Totusi, Eseul despre orbire mi-a provocat niste vise tare ciudate atunci cand o citeam si mai recent am visat-o pe Kay din Veghea (Sarah Waters) dar nimic straniu.

12) Care e cartea cea mai puţin cultă pe care ai citit-o ca adult?

Jurnalul lui Bridget Jones.

13) Care e cartea cea mai dificilă pe care citit-o?

Divina Comedie.

14) Preferi autorii francezi său ruşi?

Rusi.

15) Shakespeare, Milton, sau Chaucer?

Shakespeare. De Chaucer nu am citit nimic.

16) Ce te deranjează cel mai mult în activitatea lecturii?

Zgomotul in primul rand, telefonul sau persoane vorbind in jur, nu si muzica insa:in ultima vreme m-am obisnuit sa citesc cu ceva pe fundal. O alta problema ar fi ca uneori ma apuca poftele de ceva dulce sau cafea si intrerup cititul din cauza asta, sau nu gasesc o pozitie confortabila pentru ca citesc numai in pat si fotoliu asa ca daca citesc mai mult de o ora incep sa amortesc.

17) Care e romanul tău favorit?

Anna Karenina.

18) Joci ceva?

Nu, nu am nevoie de o dependenta in plus.

19) Povestiri scurte, schiţe?

In ultima vreme Cortazar si Casares dar as vrea sa citesc si povestirile lui Onetti.

20) Non-ficţiune?

Imi plac din ce in ce mai mult jurnalele pictorilor si cartile scrise de regizori.

21) Scriitorul favorit?

Nu pot sa aleg doar unul pentru ca in cazul meu e mai mult in functie de perioade. Anii trecuti as fi raspuns Tolstoi, Hesse sau Camus, acum i-am descoperit pe Iris Murdoch, Casares, Marias…

22) Ce scriitor crezi că este supraevaluat?

Rushdie.

23) Ce carte ţi-ai lua pe o insulă pustie?

O istorie a cinematografiei.

24) Şi…acum ce citeşti?

Aldous Huxley- Punct Contrapunct si Durrenmatt- Fagaduiala.

11 Responses to “Ne jucam din nou”


  1. 1 feeria
    May 23, 2009 at 3:02 pm

    Multumesc pentru raspunsul la leapsa! Am mai descoperit doua pisici de mare si trei catifele!

    Mie mi s-a parut draguta Complexul lui Di. Adica, Dai Sijie parca are o urma de talent, macar m-a facut sa rad imaginandu-mi cum chinezul peadala pe bicicleta lui, purtand steagul talmacitorului de vise- fata de Marc Levy. 😀

  2. May 23, 2009 at 6:41 pm

    Ce ai citit de Rushdie? Caci pe vremea cand citisem doar Furie, eram pfff, ce vrea si asta, de ce il lauda atat lumea etc. Dupa care i-am dat o a doua sansa si sunt “fana” acum. Poate a fost doar o neintelegere cu ce ai citit. Sunt doar curioasa doar, nu vreau sa te acuz de ceva, stai linistita 🙂

  3. 3 moonlightblues
    May 23, 2009 at 9:00 pm

    Arana nu stiu ce sa-ti spun, o fi stilul lui cel care nu-mi este pe plac. Am citit Rusinea dar nu pana la capat si Copiii din miez de noapte,cea mai apreciata carte a lui din cate am vazut. Cred ca de aici a aparut si problema, ca la cate auzisem si citisem de ea am avut alte asteptari. Mi s-a mai intamplat si la alte carti, acum de exemplu ezit sa citesc Toba de tinichea din acelasi motiv. Pe Rushdie nu l-am dat deoparte definitiv, o sa-l mai citesc cu siguranta doar ca acum am unele rezerve…sa mai treaca un timp

  4. May 24, 2009 at 3:31 pm

    ‘ascutit’ raspuns la 8. 🙂

  5. 5 moonlightblues
    May 24, 2009 at 8:05 pm

    mai degraba trist

  6. May 26, 2009 at 7:33 am

    Eh, asta e atunci. Daca dupa atat nu te-a prins, nu stiu daca mai are rost sa citesti altceva. Risti probabil sa te iriti mai mult. Doar ca m-a suprins ca l-ai pus fix la supraevaluati, de asta am comentat.

  7. May 26, 2009 at 8:02 pm

    si mie mi se pare supraevaluat. am citit 3 carti de el- midnight’s children, ground beneath her feet si haroun and the sea of stories, si am ramas cu senzatia ca exagereaza. scrie prea mult, incepe sa repete ideile si la un moment dat se plafoneaza (haroun mi-a placut cel mai mult tocmai ptr ca nu apuca sa se repete).

    ma rog, dar asta e parerea mea de amator.

  8. 8 Eu
    July 14, 2009 at 1:48 pm

    Felicitari pentru blog! Ma bucur ca mai exista si lucruri de calitate in blogosfera! Keep reading and keep writing 😉

  9. 9 moonlightblues
    July 14, 2009 at 6:37 pm

    si eu ma bucur ca am cititori atat de entuziasmati 🙂


Leave a Reply

