12
Jul
09

Fructele maniei

baader

Spuneam undeva ca in ultimii ani nemtii fac filme din ce in ce mai bune si cred ca Der Baader Meinhof Komplex este o dovada. Regizata de Uli Edel, pelicula s-ar incadra foarte bine in categoria filmelor-documentar pentru ca prezinta un episod din istoria recenta a Germaniei, urmarind gruparea numita Rote Armee Fraktion de la constituirea ei in 1967 si pana in 1977, cand liderii sunt judecati in cadrul unui proces controversat .

De-a lungul anilor ideologia se schimba si ce la inceput reprezinta doar o grupare de studenti revolutionari care-si justifica actiunile invocand dreptatea si lupta impotriva imperialismului american, se transforma intr-o grupare de gherila urbana condusa de Andreas Baader, Gudrun Ensslin si Ulrike Meinhof .

Actorii din rolurile principale sunt foarte bine alesi, mai ales Martina Gedeck in rolul jurnalistei Ulrike Meinhof. O mai vazusem in Das Leben der Anderen dar aici mi s-a parut mult mai expresiva, dintre personaje cred ca ea a avut de spus povestea cea mai interesanta, renuntand la tot si trecand din tabara observatorilor in cea a teroristilor. Asadar, mi-au placut actorii si subiectul( avand in vedere ca nu stiam mare lucru despre RAF iar filmul m-a facut sa caut mai multe informatii) dar daca ar trebui sa-i gasesc si parti negative, as spune ca in ultima parte a peliculei, in care liderii gruparii sunt in inchisoare, ritmul nu mai este acelasi si motivatia din spatele actiunilor noilor membri nu mai este atat de clara.

8 Responses to “Fructele maniei”


  1. July 12, 2009 at 10:54 pm

    Sper sa gasesc timp sa ma uit la el. Il am pe lista de asteptare de ceva timp.

  2. 2 lanternativa
    July 14, 2009 at 11:33 am

    Nu il stiam. Ultimul film german pe care l-am vazut a fost Die Welle (sa-l numesc varianta de dreapta a acestuia?) care ramane totusi coerent – dupa opinia mea – pana la sfarsit.

  3. July 14, 2009 at 11:57 am

    m-ai făcut şi pe mine curios. îmi plac filmele history based făcute de nemţi.

  4. 4 moonlightblues
    July 14, 2009 at 6:35 pm

    @richie merita sa-ti faci timp intr-o seara…eu l-am amanat cateva saptamani pentru ca dupa ce-l luasem am deschis filmul la cateva secvente intamplator si, vazand lupte de strada, am crezut ca e mai mult un documentar
    @lanternativa si mie mi-a placut die welle, cred ca la richie am citit de el prima data. cu toate ca sunt variante opuse, am ramas cu impresia ca personajele au in comun acel entuziasm naiv
    @bogdan cred ca o sa-ti placa…daca nu ma insel pe imdb am citit ca se considera ca formeaza o trilogie cu der untergang si das leben der anderen

  5. July 16, 2009 at 10:29 am

    nici nu am ştiut că Der Untergang şi “das leben der anderen” fac parte din aceeaşi serie. înseamnă că miroase a bine.

    • July 22, 2009 at 1:13 am

      Nu cred ca fac parte din nici o serie. Sunt filme independente realizate de regizori diferiti. Unul e despre Hitler, unul despre securitatea DDR-ista iar Baader Meinhoff nu prea stiu exact cu ce e, parca despre un grup terorist. Nu prea stiu ce le-ar putea face o trilogie, poate doar calitatea lor extraordinara. Poate Moonlightblues isi aminteste unde a citit mai exact ca sunt chiar curios. Oricum sunt dovezi excelente pentru a gusta cinema-ul european si cel german in special.

  6. 7 moonlightblues
    July 22, 2009 at 11:18 am

    richie si mie mi s-a parut curioasa incadrarea, de aceea nu am scris asta in postul propriu-zis, ca informatie sigura. nu cred ca am salvat linkul dar o sa vad cand ajung acasa…era un articol despre filmele germane recente care cuprindea si un interviu in limba germana cu uli edel

  7. July 22, 2009 at 4:01 pm

    Aha. Apropo acum tocmai ce l-am vazut si eu de dimineata. Interesant dar parca insuficient. mare parte din timp am fost confuz, am inteles motivul declansator al actiunilor lor dar pe parcurs n-am mai priceput ce motivatii ii mana. Plus ca grupul terorism are o lumina prea buna, nu par deloc constienti de gravitatea exprimarii lor, sau poate sunt dar nu transmit asta. Cred ca era o poveste destul de vasta care nu incapea intr-un film. Oricum arata frumos, dpdv cinematografic, imagine, sunet … Parca Munich mi-a placut mai mult. de fapt mi-a placut in mod sigur ca m-am uitat si a doua para la el.


Leave a Reply

