10
Sep
10

El arte es un arma cargada de futuro

Cativa actori plictisiti de regulile  teatrului traditional formeaza o trupa de teatru independent si isi coboara astfel mastile de pe scena in strada, in metrouri, magazine sau parcuri.  Asa au impresia ca pot schimba lumea fara sa realizeze vreun compromis,  ca pot face un teatru fara constrangeri: asa-zisul teatru documentar.

Dar mai putem vorbi de teatru odata ce incepi sa deghizezi fictiunea in realitate fara ca persoanele de pe strada sa fie constiente ca sunt in postura de spectatori? Pare a fi un teatru fara scena si fara public facut de copii visatori care vor sa schimbe lumea fara ca ei sa se schimbe.

Noviembre (2003) este un film bizar, cu aer de improvizatie, care se vrea anti-consumerist si  ridica intrebari despre libertatea in arta si compromisurile pe care ai fi dispus sa le faci fara sa renunti la idealuri. Un film manifest care nu m-a convins insa ca regizorul Achero Manas isi merita laudele.

4 Responses to “El arte es un arma cargada de futuro”


  1. 1 Anabela
    September 10, 2010 at 10:08 pm

    regizorul s-a inspirat oare din La strada? Eu una nu am mai auzit de film sau de Manas

  2. 2 moonlightblues
    September 11, 2010 at 1:08 am

    Anabela nu stiu daca as compara filmele in vreun fel. Nici eu nu auzisem despre film pana nu mi l-a recomandat un prieten entuziasmat de descoperirea lui, dar mie nu mi s-a parut atat de original, prea nefinisat pe alocuri, cu replicile potrivite sa fie un film pentru “visatori”

  3. September 25, 2010 at 6:51 pm

    Am vazut Noviembre acum trei ani si mi-a placut atunci. Privind inapoi nu pot scrie altceva despre el decat ca pute a reteta “indie meets latin world meets pseudo intellectual teenies”.

  4. 4 moonlightblues
    September 25, 2010 at 11:28 pm

    taioasa replica dar cred ca rezuma filmul intr-o anumita masura


Leave a Reply

