27
Oct
10

Istoria ca o farsa

One, Two, Three (1961) este una din comediile mai putin cunoscute ale lui de Billy Wilder, filmata cu putin timp inainte de construirea Zidului din Berlin.

James Cagney interpreteaza un director Coca-Cola morocanos care, dupa o sansa ratata de a ocupa un post important in Orientul Mijlociu, este trimis in Berlinul divizat intre americani si rusi. Aici este dispus sa faca orice pentru a-si repara greseala si a multumi conducerea asa ca accepta sa se puna in incomoda postura de a o supraveghea pe fiica sefului in timpul unei vacante. Situatia ii scapa de sub control (previzibil ce-i drept) in momentul in care ea se marita cu un student comunist iar din acest punct restul filmului este un du-te-vino intre Berlinul de Est si cel de Vest.

Citind cateva cuvinte despre film inainte sa-l iau l-am suspectat a fi o o drama care se intersecteaza bizar cu comedia. Dar trebuie sa recunosc ca m-am inselat.

Cu toata nebunia personajelor, filmul mi s-a parut de la cap la coada gandit ca o farsa, totul e satirizat : capitalismul si  birocratia, comunistii cu metodele lor de tortura. Chiar si familia tipic americana, in care McNamara  este prezentat ca un veritabil führer, dictand dispozitii sotiei si copiilor ca si cum i-ar dicta scrisori secretarei.

Una din scenele cele mai rautacioase este o negociere intre estul comunist si vestul capitalist, o intalnire in miez de noapte invaluita in fum de tigara, cu caviar, votca si o secretara blonda amintind de Marilyn Monroe dansand pe mese.

Totul este circ si harababura, dar dincolo de asta filmul are minciuni bine regizate  si un umor taios ce reiese mai ales din mimica, replicile personajelor si familiaritatea cliseelor legate de comunism.

12 Responses to “Istoria ca o farsa”


  1. November 2, 2010 at 9:08 pm

    oh, scumpul de wilder…’some like it hot’, ‘apartamentul’, nu mai zic de filmele cu marlene. am sa tin cont de titlul acesta, thx.

  2. 2 moonlightblues
    November 2, 2010 at 9:17 pm

    ….si double indemnity 😀

  3. November 2, 2010 at 9:45 pm

    …ace in the hole, sunset blvd? hmm…a regizat oare un film considerat ‘slab’?

  4. 4 moonlightblues
    November 2, 2010 at 10:14 pm

    o fi avand si el vreunul mai putin reusit, ca mai toti regizorii 🙂 dar aici nu era vorba de filme bune sau slabe… oricum ar fi considerate, fiecare avem cate un film – doua care ne sunt mai dragi. de aceea am amintit de double indemnity

  5. November 3, 2010 at 1:59 pm

    cary grant si in arsenic and old lace(capra) si la n prin n v(hitch)… nu prea mi-a placut asa de tare cary in notorius:)

  6. November 11, 2010 at 11:05 pm

    am si eu o intrebare offtopic, daca nu e cu suparare – daca ma ai in blogroll inseamna ca citesti ce am de spus eu pe acolo?

  7. 8 moonlightblues
    November 12, 2010 at 1:25 am


    nu alin, atunci cand adaug linkuri in blogroll caut la intamplare pe net si lista asta este ce a iesit pana acum 😐

  8. November 12, 2010 at 2:04 am

    pai atunci inseamna ca te mai intereseaza si ce mai spun din cand in cand. de ce doar acolo? 😦

  9. November 15, 2010 at 1:30 am

    ok…o sa spun ce cred eu atunci. cred ca am gresit candva iar din cauza asta orice as spune nu mai are vreo valoare, pentru ca nu merit din start atentie (poate intrebarea despre blogroll nu o sa mai para deplasata acum). asa ca trebuie sa intreb, ce ar putea sa faca cineva pentru a fi ascultat inainte de a se trage concluzia daca ceea ce spune el are vreo importanta sau nu?

  10. 11 moonlightblues
    November 15, 2010 at 2:43 am

    cam multa vorba pentru nimic, nu cred ca intereseaza pe cineva ce discutii am avut cu tine in afara blogului. in plus, eu cred ca am vorbit destul de clar. nu o sa ramana nu oricate intrebari ai pune tu aici.
    nu o sa amestec lucrurile. daca ai ceva de spus in legatura cu o anumita postare, spune-o aici pe blog, daca nu, o sa te rog sa folosesti adresa de gmail pentru alte nelamuriri


Leave a Reply

