23
Nov
10

Le feu follet

M-am intrebat de multe ori de ce imi plac atat de mult filmele lui Louis Malle. La inceput, dupa Ascenseur pour l’echafaud si Les Amants mi-am zis ca este vorba de eleganta cadrelor lui, de modul inselator in care imbraca dramele personajelor. Dar cred ca de fapt imi place pentru ca este unul din regizorii care reda atat de frumos intimitatea personajelor lui.

Le feu follet (1963) se deschide chiar cu o astfel de scena: dupa o noapte impreuna un el si o ea fumeaza o tigara si privindu-i te simti un intrus, un voyeur, ca si cum ai asista la discutia unor persoane pe care le cunosti deja.

Maurice Ronet are rolul unui alcoolic care a petrecut cateva luni intr-o clinica din Versailles pentru a-si trata dependenta. Este nevoit la indemnul medicilor sa paraseasca locul si de aceea se hotaraste sa reia legatura cu cativa prieteni.

Tot ce inseamna certitudine i se pare plictisitor, mediocru, si cauta o aprobare a modului sau de viata si a valorilor in care inca mai crede la prietenii pe care nu i-a mai vazut de ani de zile. Printre ei, la adapostul unei reputatii de aventurier-fost alcoolic, conduce discutiile catre adevaruri deranjante pentru persoanele care au impresia ca si-au gasit deja o ordine in viata.

Asa ca se retrage cu indoielile lui in locul unde se simte confortabil, printre carti, fotografii si amintiri.

Pianul lui Erik Satie si cel mai trist, poetic, dezarmant film al lui Malle:

 

3 Responses to “Le feu follet”


  1. November 26, 2010 at 7:09 pm

    mie cel mai tare-mi place damage, e in top 5!

  2. 2 moonlightblues
    November 26, 2010 at 8:31 pm

    daaa… binoche si irons sunt de neuitat in damage. e preferatul meu din ultimele filme ale lui malle.
    totusi, ii prefer filmele din prima perioada


Leave a Reply

