08
Jan
11

The Little Stranger

The Little Stranger este la prima vedere povestea declinului unei familii dupa al doilea razboi mondial, intr-o perioada in care in Anglia valorile asa-zisei aristocratii dispar incetul cu incetul iar vechile case se naruie in ciuda incercarilor proprietarilor de a pastra aparentele de stralucire si opulenta.

Chiar daca subiectul cartii o apropie de povestile de familie, modul in care Sarah Waters exploreaza tema plaseaza romanul alaturi de povestile gotice cu case bantuite. Nu unul din genurile mele preferate, trebuie sa recunosc, dar aici scriitoarea reuseste tot timpul sa fie la limita acestui amestec de stiluri. Nici pe la jumatatea cartii nu stii daca citesti saga unei familii sau o poveste cu fantome.

Totul este prezentat din perspectiva medicului familiei Ayres. Doctorul Faraday fusese implicat cu ani in urma in unele evenimente la Hundreds Hall asa ca ar trebui sa fie cel mai in masura sa observe schimbarile care au intervenit intre timp. El este singurul personaj care cauta explicatii rationale pentru evenimentele stranii si pentru nebunia care-i cuprinde treptat pe toti membrii familiei Ayres, refuzand sa creada in existenta unui spirit malefic ce bantuie vechea resedinta. Ceea ce reiese este un joc bizar de circumstante si posibilitati iar scriitoarea are grija sa nu te lase sa scapi de umbra indoielii nici macar citind ultima fraza a cartii.

Din pacate in acest roman nu am mai intalnit o structura originala, ceea ce mi-a placut atat de mult in The Night Watch si nici micile artificii referitoare la timp.

Dar lasand deoparte comparatiile, Sarah Waters mi se pare o scriitoare care reda foarte bine atmosfera anumitor perioade din istoria Angliei, imi place tensiunea scriiturii ei si cum dezvolta personaje convingatoare, complexe. Sunt curioasa sa vad ce stil a ales in alte romane.

2 Responses to “The Little Stranger”


  1. January 8, 2011 at 10:05 am

    Si mie mi-a placut (http://blog.joacadeamine.ro/2010/04/16/o-femeie-locuieste-intr-o-camera-de-servitori-la-londra/), dar tot “Tipping the Velvet” ramane preferata mea. Acum ca si tu recomanzi “The Night Watch”, o sa o citesc si eu; tare dedicat scrie doamna Waters! ­čÖé

  2. 2 moonlightblues
    January 8, 2011 at 1:01 pm

    da… nu stiu de ce nu am scris nimic despre ea cand am citit-o dar mi-a placut mult
    in continuare cred ca o sa citesc Fingersmith, aveam de gand sa termin Affinity pe care o incepusem acum cateva luni dar mi s-a parut a fi tot genul asta de poveste gotica ca si Little Stranger. las fantomele deoparte pentru o vreme ­čÖé


Leave a Reply

in cautarea filmelor pierdute

Bookdepository

buy the book from The Book Depository, free delivery

Coltul colectionarului



