15
Feb
11

La ce mai folosim cartile

Nu prea am preluat lepse in ultima vreme dar am promis ca voi raspunde la intrebarile despre carti ale Ancai 🙂

1. Aţi folosit vreodată o carte la altceva decât pentru lectură?

Doar in cateva situatii deosebite, si aici nu ma refer la asezat ceasca de ceai sau cafea pe carti. Mi s-a intamplat sa locuiesc cu chirie intr-un apartament fara prea multa mobila si cum nu-mi place sa nu am o noptiera sau un raft langa pat, am improvizat o noptiera dintr-o cutie pe care am umplut-o cu carti si am acoperit-o cu ceva. In facultate tin minte ca am ascuns cateva fotografii de o colega de camera si mai recent, acum cateva luni, cand pisica explora toate locurile ascunse din casa am folosit cateva carti sa-i blochez drumul in spatele canapelei.

2. Vi s-a întâmplat să citiţi vreo carte doar pentru că o citise persoana iubită?

Persoana mea iubita nu are aceleasi gusturi la lectura asa ca raspunsul ar fi nu. Dar nu duc lipsa de recomandari, multe carti mi-au devenit dragi dupa ce mi–au fost recomandate de prieteni.

3. Aţi avut vreodată prejudecăţi care să vă împiedice să citiţi o anumită carte?

Oh da…Nici nu as sti de unde sa incep. Cartile de self-help, chick-lit, Coehlo, Dan Brown, literatura SF, mai nou am prejudecati in legatura cu valul asta de scriitori scandinavi de care aud mai peste tot. Daca ar fi cartile la fel de bune ca filmele lor din ultimii ani ar fi ceva. Dar cand o sa ma apuc de una, nu stiu.

O alta varianta este cea a cartilor prea laudate de care nu am avut niciun chef sa ma apuc pentru ca aveam impresia ca stiu deja totul despre ele. Aici ar intra Toba de tinichea si Marea, Marea.

Imaginea de aici

9 Responses to “La ce mai folosim cartile”


  1. February 15, 2011 at 9:18 pm

    Marea, Marea….i guess you’re too good for that (big surprise)

  2. 2 Cealaltă Ancuţă
    February 15, 2011 at 9:44 pm

    Ce e cu Marea, marea? Eu chiar nu stiu nimic despre ea.

    • 3 moonlightblues
      February 15, 2011 at 9:59 pm

      imi place mult Iris Murdoch si de fiecare data cand ceream pareri despre cartile ei, nestiind ce sa citesc in continuare, toata lumea imi lauda Marea, marea ca fiind cea mai cea a scriitoarei

  3. February 16, 2011 at 12:58 am

    Dintre cărţile lui Iris Murdoch, mie Clopotul îmi pare cea mai bună. Chiar mi-a plăcut…

  4. 6 moonlightblues
    February 16, 2011 at 1:38 am

    Si mie mi-a placut mult, a fost prima pe care am citit-o de Murdoch si am si scris ceva despre ea la vremea respectiva
    https://moonlightblues.wordpress.com/2008/09/21/clopotul-iris-murdoch/

    Adina ti-am trimis un mail in legatura cu filmele acelea 🙂

  5. February 27, 2011 at 12:38 am

    Aceleasi prejudecati le am si eu cu exceptia literaturii SF… insa inteleg, nu gasesti multe femei amatoare de astfel de carti. Desi, spre ex, 1984 ar intra in literatura sf distopic cu substrat socio-politic si nu vad de ce ai avea tu prejudecati s-o citesti. Iar daca ai da o sansa unui mare SF-ist ca Philip K. Dick ai gasi in Omul din castelul inalt o istorie alternativa in care fascistii au castigat WW2 iar in Substanta M o semi-autobiografie in care personajul principal isi pierde mintile si-o da in paranoia in urma consumului de droguri si a dublei identitati pe care o poarta ca politist infiltrat. Ce vreau sa spun e ca aproape majoritar prejudecatile sunt cauzate de o slaba informare.. Insa exista, ce-i drept, si ipoteza ca intr-adevar sa nu ai atragere pe chestia asta si sa o consideri pierdere de vreme. In definitiv, trebuie sa fim selectivi, corect?

  6. 8 moonlightblues
    February 27, 2011 at 3:01 am

    nu pot sa spun ca ar fi o pierdere de vreme pentru ca nu cred ca am citit suficient sa ma pronunt.
    in cazul meu e o combinatie de alegeri gresite si slaba informare. prin liceu am citit cateva sf-uri random dintre cartile tatalui meu care nu mi-au placut iar in ultima vreme au fost doar o carte de asimov din care-mi amintesc numai roboti, dintr-o lume in alta care mi s-a parut cea mai slaba carte a lui casares si ultima parte din specimen days. asa ca recunosc ca nu prea am dat o sansa sf-ului
    sunt insa dispusa sa ma apropii prin cateva distopii cu care ma inarmasem acum cateva luni hotarata sa citesc ceva diferit. o sa iau in calcul si omul din castelul inalt 🙂

  7. February 28, 2011 at 1:47 pm

    Ok, daca ai studiat biblioteca tatalui te felicit :). Asimov e destul de tehnic.. si daca nu-ti plac robotii, asta e, te desparti de el. Casares n-am citit, nici Specimen Days.. Lecturi placute iti urez.


Leave a Reply

