09
Mar
11

The Grass is Singing

The Grass is Singing este prima carte publicata de Doris Lessing in 1950 imediat ce este nevoita sa paraseasca teritoriul Africii si sa se mute la Londra. Din ce citisem, stiam ca unele carti ale scriitoarei sunt inspirate din experiente personale dar nimic nu ma putea pregati pentru o asemenea lectura dura, tensionata, despre conventii sociale si rasism.

Dupa precizia cu care este scrisa si cum este urmarita psihologia personajelor nu ai spune ca este o carte de debut.

The Grass is Singing urmareste instrainarea unui cuplu care incearca sa administreze o ferma izolata in Africa anilor ’50. Mare parte din carte avem o instrainare de comunitatea careia cei doi nu-i respecta regulile nescrise si tiparele de comportament intre albi si negri dar este adusa in discutie si instrainarea – si in cele din urma nebunia – unei femei nevoita sa traiasca in tinuturile Africii de Sud cu o persoana pe care o dispretuieste.

Asta cred ca face lectura mult mai interesanta. Nu este doar o carte despre rasism si inegalitate sociala dar si povestea a doi oameni singuratici care, desi nu se cunosc suficient, gasesc in casatorie o conventie confortabila sa-i fereasca de comentariile celor din jur. Asadar alte tipare de comportament, de data aceasta intre sot si sotie.

Romanul atinge atat de multe teme sensibile incat lectura devine pe alocuri sufocanta. Dar in orice caz, chiar daca incerc sa evit astfel de superlative, pot sa sustin fara nicio ezitare ca este cea mai buna carte pe care am citit-o in ultima vreme.

6 Responses to “The Grass is Singing”


  1. March 10, 2011 at 8:52 am

    ce fain, ce fain, ce fain; i love doris lessing!

  2. 2 moonlightblues
    March 10, 2011 at 1:14 pm

    eu nu stiu inca daca o iubesc sau nu ca suntem de-abia la a doua intalnire 🙂
    dupa o coborare in infern nu stiam ce sa aleg si am zis ca prima ei carte nu are cum sa fie o alegere gresita
    tu ce ai mai citit de ea?

  3. March 11, 2011 at 9:41 am

    asta, the good terrorist, the fifth child, si mai am the golden notebook din care mai trag din cand in cand cu ochiul. am cartea de cativa ani, imi place foarte tare si nu vreau s-o citesc ca sa n-o termin; sounds silly, i know 😀

  4. 4 moonlightblues
    March 11, 2011 at 12:08 pm

    ah, nuuu :))
    si eu am obiceiul sa-mi las cate o carte deoparte ca rezerva strategica 😀 dar asa, cateva luni pana intr-un an. nu am rezistat niciodata cativa ani

  5. April 7, 2011 at 3:50 pm

    Coperta asta îmi aduce aminte de altă carte: Out of Africa 🙂


Leave a Reply

