01
Apr
11

O dolce vita zgomotoasa

…sau cum mi-am petrecut la Roma cea mai agitata vacanta din ultimii ani. Este adevarat ca Roma are monumente coplesitoare, muzee de arta pe care nici intr-o luna nu cred ca le-ai putea vizita in intregime, biserici impresionante si trattorii cochete dar este mult prea aglomerata, dezorganizata, zgomotoasa, chiar si in cartierele vechi pe stradutele inguste pe unde de-abia isi pot face loc scuterele si masinutele-buburuza pe care le intalnesti la tot pasul. Nu reuseam sa fac o poza linistita fara sa apara de te miri unde ceva pe doua sau patru roti sa ma faca sa ma lipesc de un perete si sa imbratisez o bucata de tencuiala.

Undeva intre doua astfel de aventuri cu scutere pe stradute pitoresti si un spectacol cu « stronzo », « idiota » si alte vorbe de alint la o trecere de pietoni mi-am dat seama ca pe viitor imi doresc sa vizitez orase ceva mai linistite.

Dar sa trec si la lucrurile frumoase. Lasand la o parte nebunia de pe strazi, Roma are galerii de arta extraordinare, acolo am mancat cea mai buna inghetata si am baut cea mai tare cafea de pana acum – old habits die hard…. mai ales la cate feluri de cafea aveam de incercat, cum puteam sa rezist tentatiei ? Diminetile sunt linistite si e minunat sa te poti plimba pe racoare o ora-doua inainte ca turistii sa dea buzna si pravaliile sa se deschida. Mi-au placut Galleria Borghese, Piazza di Spagna, Piazza Navona si in general cum italienii au putut improviza o piazza sau piazzeta cu fantani sau obeliscuri oriunde se intersectau niste stradute.

Vaticanul mi s-a parut asaltat de turisti in deriva care nu stiau exact ce cautau pe acolo dorind doar sa bifeze obiectivul si nu va puteti imagina ce dezamagita am fost descoperind Bocca della Verita sufocata de o coada uriasa. Poate m-am uitat eu de prea multe ori la Vacanta la Roma dar mi-o imaginam ca un loc boem unde puteai da o fuga oricand, nu un obiectiv turistic cu program, coada si ghiseu la care sa lasi bani pentru a face o poza. I s-a dus tot farmecul.

Si daca tot am ajuns la filme, italienii au avut o idee foarte frumoasa : in locurile unde s-au filmat diverse scene, am vazut panouri care sa aminteasca trecatorilor de La dolce vita, Vacanta la Roma sau C’eravamo tanti amati. Pe la Fontana di Trevi am trecut de patru cinci ori cat am stat in Roma si o sa mi-o amintesc ca unul din locurile mele preferate. La fel si Trastevere unde m-as fi plimbat ore in sir printre casutele vechi dichisite cu azalee colorate, printre osterii si gelaterii cu masute in miniatura si tot felul de bunatati. Aici am avut surpriza sa gasesc anticariate cu multe carti in limba franceza si ateliere de reparat papusi de portelan dar este si locul unde m-am ratacit cu harta in brate pe stradutele intortocheate.

Evident ca trebuie sa amintesc si de pisicile orasului pe care le intalnesti peeesste tot : prin librarii, la Colosseum, intr-o colonie speciala pentru ele la Torre Argentina, stand la soare printre ruine sau intinzandu-se lenes in gradinile de portocali de la Galeria Spada. Exista o Via della Gatta si pana si aeroportul avea un motan batran in dotare !

Am plecat din Roma cam debusolata: de la o ora la alta fie ma declaram incantata de descoperirile din cartierele vechi si de faptul ca acolo am avut si eu senzatia ca in sfarsit a venit primavara, fie juram ca nu-i mai calc vreodata stradutele. O vacanta cu peripetii intr-un oras al extremelor.

Cateva poze aici sau pe facebook.

10 Responses to “O dolce vita zgomotoasa”


  1. April 1, 2011 at 2:36 pm

    vai, ce frumos ca iti impartasesti experientele minunate cu niste oameni ca noi

    ce pacat ca nu oricine are ocazia sa vada pozele-ti de pe feisbuc

    • 2 moonlightblues
      April 1, 2011 at 5:23 pm

      habar n-am ce vrei sa spui cu “oameni ca noi” si nici nu cred ca vreau sa stiu
      iar pozele, sunt aceleasi si pe contul de google si pe fb 🙂

      • April 1, 2011 at 5:56 pm

        pai cum piuaru, o vedeta ca tine s-ar compara vreodata chiar cu oricine-ti citeste blogul minunat? (vorba ta…)

      • 4 moonlightblues
        April 1, 2011 at 7:40 pm

        nu alin, nu e vorba mea :))) din cate imi amintesc nu era vorba de blogul meu atunci cand am pomenit de un blog minunat in discutiile noastre. in plus, stii ca mi se pare de un prost gust teribil sa scoti chestii din contextul unor discutii personale si sa le aduci pe blog.
        oh well, sa-mi fie invatatura de minte sa-ti mai aprob comentarii care nu au legatura cu postul 🙂

  2. 5 Diana
    April 1, 2011 at 7:00 pm

    Ce frumoos:D pun pariu ca mie mi-ar fi placut o vacanta zgomotoasa ca asta!! Trebuia sa pui poza cu via dela GATTA

  3. April 4, 2011 at 7:47 am

    foarte frumoasa vacanta ta si pozele;
    si eu ca Diana, mie mi-ar fi palcut zarva orasului 🙂

  4. 9 moonlightblues
    April 4, 2011 at 10:35 pm

    @cristi nu stiu de ce dar commentul tau intrase la spam 😦
    @yuki poate si mie mi-ar fi placut zarva lor in alt moment. dar acum cred ca aveam nevoie de un oras mai linistit, sau cu mai putini vizitatori ca am impresia ca jumatate din cei de pe strazi erau turisti 🙂

  5. April 7, 2011 at 1:54 pm

    Eu prefer să fiu cetăţean decât turist, aşa că aş merge într-o ţară ca să stau, până mă prind cum este să trăieşti ca ei. Dar văd că toate impresiile din Italia sunt mult mai mult decât bife de muzee şi experienţe culinare, ci chiar merită. Este meritul ţării dacă te izbeşte cu personalitatea şi cultura ei de când ajungi acolo!


Leave a Reply

