05
May
11

Les petits mouchoirs

Acum doi ani cand am vazut Ne le dis à personne (2006) mi-a fost greu sa cred ca in spatele unui asemenea thriller sta frumuselul din Jeux d’enfants si Ensemble c’est tout. Povestea doctorului care-si cauta sotia disparuta a reusit sa ma surprinda de la inceput pana la sfarsit si m-a facut sa astept cu nerabdare urmatorul film regizat de Guillaume Canet.

Les petits mouchoirs (2010) urmareste reactiile unui grup de prieteni in timpul obisnuitei vacante anuale pe o plaja langa Bordeaux o data ce iau hotararea sa-l lase pe unul din ei in urma, in spital din cauza unui accident de motocicleta.

Este genul de film centrat pe personaje si pe modul in care ele se confrunta cu diverse prejudecati si temeri, actiunea nefiind atractia principala. Canet traseaza liniile unei comedii cu multe rasete, naturalete, relaxare, tipar in care pune insa tensiunile si frustrarile unor relatii care par sa se destrame. Pentru ca in ce moment ies la iveala mai usor adevarurile incomode si resentimentele decat in timpul unor conversatii la un pahar de vin ?

Naivitatea unora, maturizarea altora, peisaje superbe si o coloana sonora care imbraca frumos momentele emotionante.

Dintre actori ies in evidenta François Cluzet,  remarcabil in rolul intelectualului cu o anumita siguranta financiara care are reactii exagerate atunci cand isi da seama ca nu detine controlul lucrurilor care se intampla in jurul lui, si Marion Cotillard interpretand o boema capricioasa, vesnic nehotarata.

Spre sfarsit mi s-a parut ca filmul incepe sa-si piarda credibilitatea confidentelor si motivatia unor personaje. Nu are originalitatea lui Ne le dis à personne, este un pic mai previzibil si mai comercial dar filmul este un reusit studiu de personaje. Ceea ce nu e neaparat un lucru rau, avand in vedere schimbarea de registru in comparatie cu filmul anterior, ar putea fi un semn ca regizorul experimenteaza. Eu una sunt curioasa sa-i vad si urmatoarele filme.

6 Responses to “Les petits mouchoirs”


  1. May 8, 2011 at 11:19 am

    Aş vrea să-l văd 🙂 Îmi place f mult Guillaume Canet ca actor şi se pare că şi ca regizor, pentru că Ne le dis a personne mi-a plăcut f mult, dar habar nu aveam că el l-a regizat…

    • 2 moonlightblues
      May 8, 2011 at 12:37 pm

      si pentru mine a fost o surpriza. cand am vazut ca trece atata timp si nu-i mai apare alt film era cat pe ce sa-l categorisesc la one hit wonder dar se pare ca domnul Canet mai are cateva surprize pentru noi 🙂
      acum sunt curioasa cum e primul sau film din 2002-mon idole, sa vad daca il gasesc pe undeva

  2. May 15, 2011 at 7:09 pm

    Ne le dis a personne a fost o experienta foarte placuta. il remarcasem pe Guillaume din Vidocq si nu-mi imaginam ca are vreo legatura cu regia.. merci.

  3. June 30, 2011 at 9:38 pm

    Am bifat ambele filme si m-au amotionat mult, asa cum fac mai toate filmele frantuzesti… Ti le recomand pe cele cu Kristin Scott Thomas, absolut superbe!

    • 5 moonlightblues
      July 1, 2011 at 10:59 am

      imi place actrita si in afara de Partir i-am vazut mai toate filmele din ultimii ani 🙂
      de-abia astept sa o vad si in Sarah’s Key


Leave a Reply

