06
May
11

Din jurnalul unei dezintoxicari

« Viciul incepe cu alegerea. In functie de ereditate, de inteligenta, de oboseala nervoasa a subiectului, aceasta alegere se rafineaza pana la a deveni inexplicabila, comica sau criminala. »

« Fara opium proiectele – de casatorie, de calatorie – mi se pareau la fel de nebunesti ca un individ care se arunca de la fereastra si vrea sa lege prietenie cu cei care locuiesc in camerele prin fata carora trece. »

« Operele se impart in doua: cele care te tin in viata si cele care ucid…. Multimii ii plac operele care-si impun melodia, care hipnotizeaza hipertrofiindu-i sensibilitatea pana la amortirea spiritului critic. Multimea este feminina, ii place sa se supuna sau sa muste. »

« Hollywoodul devenea un garaj de lux si filmele lui – marci de masini din ce in ce mai frumoase. Un chien andalou ne intoarce la bicicleta. »

« Ritmul vietii noastre se desfasoara in perioade, toate la fel, numai ca modul in care se prezinta le face de nerecunoscut. Evenimentul – capcana sau persoana – capcana sunt cu atat mai periculoase cu cat sunt subordonate aceleiasi legi si poarta in mod sincer o masca. Cu timpul, suferinta ne trezeste la realitate si ne semnaleaza o gramada de capcane. Daca refuzam sa traim insipid, trebuie sa acceptam unele capcane, desi avem certitudinea ca ne expunem in felul acesta la consecinte funeste. Intelepciunea consta in a fi nebun atunci cand imprejurarile merita osteneala »

Jean Cocteau – Opium. Jurnalul unei dezintoxicari

3 Responses to “Din jurnalul unei dezintoxicari”


  1. May 7, 2011 at 11:54 am

    Cel putin partea cu suferinta care ne trezeste la realitate e groaznic de adevarata. Sau intelepciunea de a fi nebun atunci cind imprejurarile merita osteneala. Cind am dat dovada de nebunie credeam ca gresesc , dar azi mi-am dat seama ca momentele mele de impulsivitate au fost singurele care m-au salvat. O carte frumoasa pe care trebuie sa o am :). Multumesc.

  2. 2 moonlightblues
    May 7, 2011 at 1:14 pm

    ce am selectat mai sus nu stiu daca rezuma chiar tot jurnalul, in sensul ca sunt si fragmente de confuzie, boala, nu tocmai usor de citit
    dar cartea este foarte interesanta 🙂 mie mi-a placut ca nu contine doar referiri la acea perioada in care autorul a fost internat dar este si un jurnal de idei, despre teatru, literatura, arta in general, parerile lui cocteau despre opera lui picasso, proust sau mallarme

  3. May 8, 2011 at 11:14 am

    Foarte interesant; abia astept sa ii fac si eu o recenzie. Multumesc frumos ca m-ai pus in blogroll :blushing:


Leave a Reply

